گروه آموزشی مای پی تی ای (mypte)

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انگلیسی فکر کردن

انگلیسی فکر کرئن

 

انگلیسی فکر کردن یکی از قدم‌های مهم برای تسلط به زبان انگلیسی است، زیرا بسیاری از فراگیران زبان انگلیسی این نکته مهم را نادیده می‌گیرند.

ممکن است که فکر کردن به زبان انگلیسی کار ساده ای نباشد اما شما می‌توانید در هر زمان از شبانه‌ روز آن را انجام دهید.

نکته ‌ای که باید به آن توجه کنید این است که تصمیم گیری درباره فکر کردن به زبان انگلیسی به عهده شخص شماست و باید از همان روزهای اول یادگیری زبان انگلیسی این تصمیم را بگیرید.

 

راه هایی برای انگلیسی فکر کردن

 

1- فکر کردن کلمه ای

 اصلا نگران سطح زبانی خود نباشید. حتی با پایین ترین سطح هم می توان از این تکنیک استفاده کرد. با فکر کردن به کلمات شروع کنید. در طول روز کارهایی که خودتان و یا اطرافیانتان انجام می دهند بهترین منابع برای فکر کردن به انگلیسی اند.

حداقل یک یا دو بار در روز، هر چند دقیقه که برایتان مقدور و هر زمان که ذهنتان آزاد است و مشغولیت فکری ندارید به کلمات انگلیسی فکر کنید.

 

2- مکالمه بسازید.

در طول روز شما با دیگران در مورد موضوعات مختلف صحبت می کنید. همین امر باعث می شود تا مجبور باشید از لغات بیشتر و ساختار متنوعی استفاده کنید. روش کارتان اینطور خواهد بود که یک موضوع و موقعیت انتخاب کنید و بین خودتان و مخاطب فرضی در آن موقعیت و موضوع فرضی مکالمه بسازید.

 

3- قصه­ گویی­ های روزانه

قرار است که راوی زندگی خود باشید! یک راوی یا قصه­ گو مثل گویندگان فیلم های مستند رویدادها را نقل می کند. برای این کار هم می توانید بنویسید و هم می توانید ویدیو یا صوت خود را ضبط کنید.

کافیست رویدادهای روز را به ذهن خود بیاورید و آنها را مستقیما به انگلیسی بیان کنید.

 

4- خلاق باشید.

وقتی در طول تمرین فکر کردن به انگلیسی به جایی می رسید که نمی دانید چه بگویید چه می کنید؟

تنها کاری که باید بکنید این است که از قوه خلاقیت خود استفاده نموده و از کلمات و عبارات دیگری استفاده کنید و خود را نجات دهید؛ چرا که در هر زبانی همیشه بیش از یک راه برای بیان یک مفهوم وجود دارد.

 

5- فقط از دیکشنری انگلیسی-انگلیسی استفاده کنید.

 یک دیکشنری انگلیسی-انگلیسی (ترجیحا اپ موبایلی) همیشه و همه جا در دسترستان باشد. در این صورت می توانید زمان هایی که حال فکر کردن به انگلیسی هم ندارید سری به دیکشنری‌تان بزنید، کلمه ای را در آن جستجو کرده و با دنیای آن کلمه آشنا شوید.

 

6- دایره لغات خود را بزرگتر کنید.

 بدون شک وقتی به انگلیسی فکر می کنید به کلمه یا کلماتی می رسید که معادل انگلیسی آن ها را نمی دانید. ممکن است این اتفاق بارها در طول روز برایتان بیفتد.بهتر است یک دفترچه زیبا و کوچک برای خود داشته باشید و هر بار به کلمه یا مفهومی رسیدید که معادل انگلیسی آن را نمی دانستید، تعریف آن مفهوم یا کلمه را به انگلیسی و یا معادل فارسی آن را در دفتر یادداشت کنید.

 

7- موزیک ، فیلم و اخبار انگلیسی زبان

شما با توجه به سطح زبانتان میتوانید فیلم های انگلیسی مختلف هم با زیر نویس و هم بدون زیر نویس مشاهده کنید.

اما نکته این جاست که اصلا نباید به زیر نویس وابسته شوید و به آن عادت کنید.

روش های مختلفی برای یادگیری زبان با فیلم و یادگیری زبان با آهنگ وجود دارد . این روش ها را یاد بگیرید زیرا میتوانید لغات جدید یاد بگیرید و حتی لهجه خود را تقویت کنید.

 

  • mypte mypte
  • ۰
  • ۰

 

برای بسیاری از متقاضیان، آزمون آیلتس، دشوار می باشد و در برخی مواقع ممکن است که شما بسیار مطالعه و تلاش کنید تا در آزمون آیلتس موفق شوید، اما با این حال نمره مورد نظر خود را دریافت نکنید.

اگر که وضعیت شما نیز به این شکل است و از نظر اینکه چه زمانی در آزمون آیلتس شرکت کنید، از چه منابعی استفاده کنید، چه زمانی را برای مطالعه انتخاب کنید هنوز دچار تردید و مشکل هستید برای رفع این مشکلات تدریس خصوصی آیلتس را به شما پیشنهاد می دهیم.

 

اگر نمره قبولی در آزمون را کسب نکرده اید دو راه حل در چنین شرایطی وجود خواهد داشت :

1- شرکت کردن مجدد در آزمون آیلتس 

2- درخواست تصحیح و امتیازدهی مجدد به امتحان شما، با پر کردن فرم  "Enquiry on Result"

 

اگر که شما در حال فکر کردن به این موضوع هستید که آیا نیاز است درخواست امتیازدهی مجدد خود را ارسال کنید، ممکن است که برای شما جای سوال باشد که چند وقت یکبار چنین درخواست هایی موثر واقع خواهد شد که آزمون دهندگان نمره بیشتری را پس از بررسی مجدد کسب کنند ؟

در پاسخ باید گفت که تغییرات در نمره ازمون ایلتس اتفاق می افتد، اما افزایش یک نمره تمام خیلی به ندرت صورت می گیرد.

همچنین روند بررسی و ارزیابی مجدد بسیار زمان بر است و از نظر هزینه نیز گران می باشد.

 

به هر حال تصمیم گیری اینکه آیا نیاز است درخواست تصحیح مجدد خود را ارسال کنید، یک مسئله شخصی است و ما در موسسه mypte به شما توضیحاتی درباره اینکه این روند چگونه صورت می گیرد را ارائه می دهیم و در انتها تصمیم گیری نهایی با شما می باشد.

 

اگر تمایل دارید که با روش های برتری که بشود بهترین نمره در آزمون آیلتس را دریافت کنید؛ آشنا شوید روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

چگونه نمره آیلتس بالا بگیریم ؟

 

نکاتی که قبل از اعتراض لازم است بدانید :

 

1- اگر احساس می کنید در بخش های ریدینگ و لیسیننگ نمره کمتر از انتظارتان گرفته اید، شاید اعتراض به نمره ای که گرفته اید چندان فکر خوبی نباشد.

2- بخش Listening و Reading آزمون آیلتس پاسخ های صحیح یا غلط دارند و سلیقه ممتحن به هیچ وجه در آنها دخیل نیست.

3- اگر نمره ای که گرفته اید خیلی کمتر از انتظار شماست، به احتمال بسیار زیاد خودتان در آزمون اشتباهی کرده اید.

4- در بخش Writing و Speaking آزمون آیلتس، سلیقه تصحیح کننده نقش دارد.

5- این نکته را فراموش نکنید که این ممتحن ها و تصحیح کننده ها افرادی به شدت آموزش دیده هستند و کار آن ها به طور منظم مورد ارزیابی قرار می گیرد تا همچنان استاندارد مد نظر آیلتس را دارا باشد.

6- معمولاً اشتباهات فاحشی در نمره دهی آنها وجود ندارد. بنابراین شاید با اعتراض نمره شما کمی افزایش پیدا کند، اما اغلب نباید انتظار افزایش عجیب و غریب را داشته باشید.

7- اگر احساس می کنید فقط در یکی از چهار بخش آزمون آیلتس نمره شما کمتر از چیزی که انتظار داشتید شده است، نیازی نیست به همه نمره ها اعتراض کنید. آیلتس این امکان را به شرکت کننده ها داده است تا به کل کارنامه یا بخشی از آن اعتراض کنند.

 

فرآیند اعتراض به نمره آزمون آیلتس

 

فرآیند اعتراض به نمره آیلتس

 

حالا اگر واقعاً فکر می کنید که باید نمره بیشتری می گرفتید و می خواهید به آن اعتراض کنید، باید در کمتر از چهار هفته از تاریخ آزمون کارنامه خودتان را به همراه فرم اعتراض به نمره آیلتس  به مرکزی که در آن آزمون داده اید تحویل بدهید.

مراکز برگزاری آزمون در ایران راه های مختلفی را برای این کار پیشنهاد می دهند.

مثلاً شما می توانید با آنها تماس گرفته و وقتی را هماهنگ کنید تا کارنامه و درخواست اعتراض خود را بصورت حضوری تحویل بدهید.

از طرفی اغلب می توانید همه این مراحل را به صورت پستی هم انجام بدهید.

بعد از اینکه فرایند اعتراض شروع شد، بین شش تا هشت هفته طول می کشد که نتیجه آن به شما اطلاع داده بشود. دقت کنید که در مدتی که نمره شما در حال بررسی مجدد است (یعنی این شش تا هشت هفته)، امکان ارسال نمره به دانشگاه ها وجود ندارد.

برای هر آزمون آیلتس فقط یک بار حق اعتراض وجود دارد و اگر بعد از اعتراض باز هم از نمره جدیدتان راضی نبودید یا حتی اگر نمره تان اصلاً تغییری نکند، دیگر نمی توانید برای بار دوم به همان آزمون آیلتس اعتراض کنید.

 

هزینه اعتراض به نمره آیلتس

 

هزینه اعتراض به نمره آیلتس باید با توجه به دستورالعمل مرکز آیلتسی که در آن امتحان داده اید پرداخت کنید.

 هزینه اعتراض به نمره آزمون آیلتس چندان کمتر از هزینه شرکت در خود آزمون نیست و بنابراین خیلی ها تصمیم می گیرند به جای اعتراض کردن به نمره، دوباره در آزمون شرکت کنند.

 

اگر نمره تغییر کند :

اگر بعد از بررسی نمره شما، مشخص شود که حق با شما بوده و باید نمره بالاتری می گرفتید، هزینه ای که برای در خواست تجدید نظر پرداخت کرده اید به شما برگردانده می شود و به همراه آن به شما پنج ارسال رایگان نمره به دانشگاه ها خواهد داد.

البته برای استفاده از این پنج ارسال رایگان شما فقط یک ماه از تاریخی که در زیر کار نامه جدید نوشته شده است فرصت خواهید داشت. اگر بعد از آن یک ماه بخواهید نمره جدیدتان را به دانشگاه ها ارسال کنید باید هزینه آن را پرداخت کنید.

 

اگر نمره تغییر نکند :

در صورتی که نمره شما تغییر نکند، همان کارنامه اولیه به شما برگردانده خواهد شد و البته متاسفانه هزینه ای که برای اعتراض پرداخت کرده اید به شما پس داده نمی شود.

در پایان، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا در خواست تجدید نظر در نمره آزمون آیلتس به فاکتور های زیادی بستگی دارد و اغلب شرکت دوباره در آزمون به صرفه تر از پرداخت هزینه برای اعتراض کردن به نمره است. ولی اگر مصمم هستید به نمره خودتان اعتراض کنید.

امیدوارم موارد اشاره شده در این مقاله توانسته باشد به شما کمک کند.

 

  • mypte mypte
  • ۰
  • ۰

 

زبان آموزان ممکن است به اشتباه کلماتی را به جای کلمات دیگر در مکالمه یا رایتینگ خود به کار ببرند.

در زبان انگلیسی کلماتی وجود دارند که  از نظر نوشتاری و گفتاری بسیار شبیه هم هستند.

خوب است قبل از شرکت در آزمون آیلتس این کلمات را بشناسید. این شباهت خیلی زیاد  باعث گیج شدن و سردرگمی زبان آزموزان و داوطلبان آزمون تافل و آیلتس می شود.

این کلمات در اکثر مواقع شما را به اشتباه می اندازد به همین دلیل در این مقاله به معرفی کلمات مشابه در آیلتس و تافل می پردازیم.

در آزمون آیلتس بیشترین درصد اشتباه  مربوط به غلط املایی و تلفظی در اسپیکینگ و رایتینگ و لیستنینگ است پس سعی کنید این کلمات مشابه را به خوبی یاد بگیرید و تمرین و تکرار کنید و سعی کنید در جای مناسب از آنها استفاده کنید.

کلمات مشابه در تلفظ در آزمون آیلتس یا به اصطلاح «هم آوا»، یکی از مواردی هستند که در بخش لیسنینگ و اسپیکینگ ممکن است آزمون دهنده را دچار لغزش و از دست دادن نمره کنند.

در واقع در مبحث آواشناسی دو تکواژه که تنها در یک واج با هم تفاوت دارند و معنای کلمه را متفاوت می کنند minimal pair یا جفت کمینه نام دارند.

برای مثال:

دو حرف f و v در دو کلمه fan و van

e و I در دو کلمه desk و disk

 

در جدول زیر تعدادی کلمه مشابه بیان شده است، بهتر است سعی کنید این کلمات مشابه را به خاط بسپارید و در جای مناسب استفاده کنید.

 

Desert            بیابان

dessert        دسر

except          به جز

Accept          پذیرفتن

Die                 مردن

Dye              رنگ کردن

Affect         تاثیر گذاشتن

Effect             اثر

Allowed        اجازه گرفته

Aloud         با صدای بلند

Alta             محراب

Alter        تغییر کردن، دادن

Bare                 برهنه

Bear          تحمل کردن

Coarse         نامطبوع

Course           دوره

currant            کشمش

Council         شورا

Counsel        مشورت

Conceal           پنها

Dual               دوگانه

Duel            جنگ تن به تن

Flaunt          خودنمایی

Flout            تمسخر

formally       به طور رسمی

formerly       سابق

Loose             شل

Lose             از دست دادن

Lightening     سبک(سبکتر) کردن -درخشیدن

Lightning       آذرخش-برق زدن

quiet             آرام

Quite               کامل

Sail               بادبان

Sale             فروش

Sew           دوختن

Sow            بذرپاشی

Pain             درد

Pane            جام

peace          آرامش

Piece         تکه

Personal      شخصی

Personnel     کارکنان

Stationary     ساکن

Stationery     نوشت افزار

Waist              کمر

Waste           اتلاف

Weather         شرایط جوی-آب و هوا

Whether           آیا / چه

 

 

شما میتوانید با شرکت در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس مهارت های خود را تقویت کتید.

 

 

  • mypte mypte
  • ۰
  • ۰

روش استفاده از دیکشنری

 

همه‌ی ما از دیکشنری برای جستجوی لغتی نا آشنا در زبان مادری ‌مان یا ترجمه به یک زبان خارجی استفاده کرده‌ایم. اما همچون هر وسیله‌ی دیگری دیکشنری‌ها نیز پتانسیل آسیب ‌رساندن را در صورت عدم استفاده‌ ی درست دارند.

 

یک دیکشنری مناسب انتخاب نمایید :

به طور مرتب دیکشنری خود را بروز کنید تا بتوانید به کلمات جدیدی که هر ساله به دیکشنری اضافه می شود دسترسی پیدا کنید.

یک دیکشنری تخصصی که مربوط به حرفه و شغلتان می باشد و برای تحصیلتان مفید است، تهیه نمایید.

جدا از دیکشنری برای اینکه بتوانید لغات انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید بهتر است کتاب برتر در این زمینه را مطالعه کنید.

برای شناسایی و آشنایی با این منبع و کتاب بهتر است روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

معرفی برترین کتاب یادگیری لغات زبان انگلیسی

 

تعدادی از دیکشنری های تخصصی عبارت است از:

1- دیکشنری های فنی

2- دیکشنری زبان ( انگلیسی ، عربی و ... )

3- دیکشنری مخصوص اصطلاحات عامیانه و ضرب المثل ها

4- دیکشنری پسوندها و یا مخصوص شعر و قافیه، جدول کلمات متقاطع

5- دیکشنری های مصور (عالی برای یادگیری سایر زبان ها و دانش فنی )

6- دیکشنری های موضوعی (مانند دیکشنری برای ریاضیات ، جغرافیا، زیست شناسی، شیمی، پزشکی،حسابداری، باغبانی و غیره)

 

توجه داشته باشید که بسیاری از کشورها دارای یک دیکشنری بومی می باشند که این دیکشنری می تواند در یک جستجو بسیار مفیدتر از یک دیکشنری عمومی باشد. 

برخی از مدارس و دانشگاه ها و ادارات ترجیح می دهند که فقط از یک دیکشنری استفاده نمایند. این بدان دلیل است که یک سبک و درک ثابت از استفاده از دیکشنری را برای استفاده کنندگان ایجاد نمایند.

 

یکی از انواع متداول دیکشنری و چگونگی بهتر به کار بردن آن‌ :

دیکشنری‌ های دوزبانه

سطح: مقدماتی- پیشرفته

کاربرد: جستجوی ترجمه‌های واژگانی

یک دیکشنری دو زبانه ترجمه‌هایی مستقیم را بین دو زبان مختلف ارائه می‌کند. این ابزاری ضروری برای زبان‌آموز جدی به حساب می‌آید و همچنان هم مزایایی قابل توجهی در استفاده از دیکشنری کاغذی نسبت به نسخه‌ ی دیجیتال آن وجود دارد.

 

در یک دیکشنری دوزبانه‌ی خوب می‌توانید موارد زیر را بیابید:

الف. ترجمه‌ی یک کلمه در زبان بومی خود

ب. املا و تلفظ صحیح یک کلمه و اطلاعات گرامری درباره‌ی آن لغت

ج. رجیستر (سطح رسمی بودن) یک کلمه در جملات و اصطلاحات نمونه.

 

چه زمانی‌ از دیکشنری دو زبانه استفاده کنید ؟

اگر شما برای هر لغت جدیدی که می‌بینید یا می‌شنوید به دیکشنری رجوع کنید، سریع خسته می‌شوید و دیگر ‌از استفاده‌ی زبان لذت نمی‌برید.

زبان آموزان کارآمد در انتخاب پیدا کردن معنی لغات، و زمان مناسب برای انجام آن دقت می‌کنند.

وقتی به لغتی بر می‌خورید که معنی‌اش را نمی‌‌دانید،‌ تا وقتی به آخر جمله یا حتی بهتر از آن، ‌به آخر‌ پاراگراف برسید، به خواندن ادامه دهید. اگر به انتهای متن رسیدید و لغت هنوز مهم به نظر می‌آید، و شما هنوز معنی آن را حدس نزده‌اید، آن را در دیکشنری پیدا کنید.

به طور مشابه، وقتی شما لغت جدیدی را در کلاس یا کنفرانس می‌شنوید، به گوش کردن ادامه دهید.

احتمال دارد آن‌چه که گوینده در ادامه می‌گوید مفهوم بیشتری را به شما بدهد و معنی لغت را مشخص کند.

اگر لغت مهم است، سریع آن را یادداشت کنید و بعداً از معلم یا هم‌کلاسی خود بپرسید.

این همچنین ابزاری ضروری برای پیدا کردن لغت درست در زبان مقصد شما است. مثلاً شما می‌خواهید بدانید چه طور ‘jumper’ را به زبان ایتالیایی بگویید.

بعد از این که کلمه مورد نظر را در دیکشنری خود پیدا کردید اطلاعاتی را در کنار آن مشاهده می کنید :

1. تعریف کلمه

2. نمادهای آواشناسی برای تلفظ صحیح

3. اجزای کلمه: اینکه آیا یک کلمه اسم (N)، فعل (V)، صفت (ADJ)، قید (ADV) و یا حرف اضافه (Prep) است.

4. قابل شمارش (به عنوان مثال کتاب) و یا غیر قابل شمارش بودن کلمه (مانند پول)

5. شکل جمع و جمع های استثنا، به عنوان مثال ‘children’ برای child و ‘women’ برای woman.

6. کلمات مترادف و متضاد ممکن (در صورتی که کلمه مترادف یا متضاد داشته باشد)

7. سیاق کلام (رسمی یا غیر رسمی بودن کلمه)

8. در مورد افعال (گذشته ساده و اسم مفعول و اسم مصدرافعال)

9. در مورد افعال (افعال عبارتی ممکن) به عنوان مثال ‘Bring about’ که به معنی موجب شدن ، و یا ‘Gulp down’، که به معنی بلعیدن است.

10. مثال هایی برای کلمات که معمولا با حروف خوابیده نوشته می شوند.

11. منشاء یا ریشه کلمه، که اطلاعات بیشتری در مورد تاریخچه یک کلمه می دهد (تمام فرهنگ های لغت شامل این ویژگی نمی شوند).

 

  • mypte mypte