گروه آموزشی مای پی تی ای (mypte)

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

همانطور که در مقاله مزایای داشتن مدرک تافل به آن اشاره کردیم، به علت اعتبار بالای مدرک تافل و پذیرش برای مهاجرت و یا تحصیل در کشور های پیشرفته و همچنین تاثیر آن در ارتقاء رتبه شغلی، بسیاری از افراد اقدام به شرکت در آزمون تافل می کنند.

کسانی که می خواهند در وقت و هزینه های رفت و آمدی خود صرفه جویی نمایند، سعی می کنند از کلاس های آموزش خصوصی تافل استفاده کنند، اما فواید استفاده از این روش تنها محدود به صرفه جویی در زمان و هزینه ها نمی باشد؛ بلکه از این طریق مدت زمان یادگیری بسیار کوتاه تر از شرکت در دوره های ترمیک آموزشگاهی خواهد شد، زیرا یک استاد خوب تافل با تمرکز بیشتر بر روی فرد زبان آموز می تواند با سرعت بیشتری مطالب را در اختیار وی قرار دهد و فرد یاد گیرنده نیز به دلیل اینکه توانسته است، ساعات و محل برگزاری جلسات را خودش تعیین نماید، احساس راحتی و آزادی عمل بیشتری خواهد داشت.

 

روشهای تقویت نمره اسپیکینگ تافل

1- به دلیل اینکه بخش lecture طولانی است توصیه می کنیم یادداشت برداری انجام دهید.

2- از مطالب کلیدی یادداشت بردارید.

3- خونسرد باشید و به موضوعاتی که باعث می شوند تمرکزتان بهم بریزد توجه نکنید.

4- ساختار Speaking را بشناسید. در زمینه تافل شناخت ساختار به نحوه پاسخگویی و نمره شما تاثیر دارد.

5- در تافل شما میبایست 45 ثانیه صحبت کنید و 15 ثانیه وقت برنامه ریزی آنرا دارید.

6- یکی از بخش های مکالمه تافل تلفیقی است. مهارت مکالمه با مهارت Reading و Listening تلفیق میشود.

 

 

تدریس خصوصی اسپیکینگ تافل

در دوره به تفکیک روی تک تک سوالات ۱ تا ۶ اسپیکینگ و روش پاسخگویی به آنها زمان صرف می‌شود. تکنیکی که اساتید مای پی تی ای تدریس می‌کنند، تکنیکی ساده برای گرفتن نمره ۲۴ تا ۲۷ در اسپیکینگ است. اما با توجه به شرایط سخت آزمون در این قسمت و مشکلاتی که معمولا داوطلبان با آن مواجه می‌شوند، حداقل نمره ۲۲ برای اسپیکینگ در نظر گرفته می‌شود تا بتوان در نهایت در تافل ۱۰۰ گرفت.

 

برای شرکت در کلاس خصوصی اسپیکینگ تافل میتوانید با تماس با مجموعه mypte اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. 

 

09123109856

021-26421352

 

  • mypte mypte
  • ۰
  • ۰

 

ترنسکرایب کردن چیست ؟

 

یکى از بهترین راههاى تقویت لیسنینگ ترنسکرایب کردن یا پیاده نمودن متن شنیداری روی کاغذ است. اگرچه این تکنیک ابتدا دشوار به نظر می‌رسد، اما به مرور زمان مهارت شنیدن را برایتان ساده می‌کند و شما می‌توانید بدون نیاز به زیرنویس، فیلم تماشا کنید یا امتحانات زبان را در بخش لیسنینگ با موفقیت پشت سر بگذارید.

 

مراحل انجام تکنیک ترنسکرایب

 

ترنسکرایب کردن چیست ؟

 

1- یک فایل صوتی مناسب تهیه کنید.

ابتدا می‌توانید با یک فایل صوتی ۳۰ ثانیه‌ تا ۱ دقیقه‌ای شروع کنید یا بخشی ازیک فایل صوتی بلند را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که فایل صوتی نباید آنقدر ساده باشد که مانع پیشرفت‌تان شود یا آنقدر دشوار باشد که نتوانید کلمه‌ای روی کاغذ پیاده کنید. بهتر است موضوع فایل صوتی مطابق علاقه‌تان باشد تا از گوش دادن و انجام تمرینات خسته و دلزده نشوید.

 

2- به طور کامل به فایل صوتی گوش دهید.

ابتدا صدا را گوش میدهیم و پس از دو یا سه کلمه پاز میکنیم و چیزی را که شنیده ایم روی کاغذ می نویسیم. (پس از مهارت یافتن، تعداد کلمات را به تدریج افزایش می دهیم، تا اینکه فقط در انتهای هر جمله مکث میکنیم.)



3- اگر کامل متوجه نشدید فایل صوتی را دوباره گوش دهید.

اگر واژه یا واژگانی را نفهمیدید،  بازگشته و دوباره گوش دهید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا آن واژه یا واژگان را متوجه شوید. (به تدریج و با مهارت یافتن در طول زمان، تعداد تکرارها را کم کنید تا در انتها به دو تا سه بار محدود شوید.)
 

 

 بهتر است بخوانید : معرفی بهترین منابع لیسنینگ آیلتس

 


4- یادداشت برداری کنید.

 

ترنسکرایب کردن چیست ؟

 

واژگان و به خصوص کالوکیشن هایی را که نمی دانید،  یادداشت کنیدو سعی کنید با مثال آن،  یعنی در جمله، حفظ کرده و به کار ببریم.

 

5- ضبط کردن صدای خودتان

در مرحله پایانی شما باید صدای خود را هنگام خواندن متن صحیح ضبط کنید. در واقع این روش کمک می‌کند تا ذهن‌تان تلفظ را بشنود و کلمات را به خاطر داشته باشد.


نکته : توصیه می‌شود هر روز یک سکشن از لیسنینگ های آیلتس ترنسکرایب شده و فیش نویسی شود.

 

 

مزایای تکنیک ترنسکرایب 

 

بسیاری از زبان آموزان با کمک تکنیک ترنسکرایب به موفقیت‌های قابل توجهی در یادگیری و تقویت لیسنینگ زبان جدید رسیده‌اند.

در ادامه به بخشی از مزایای این روش می‌پردازیم:

 

1)  مهارت شنوایی فعال‌ تقویت می‌شود و درک بهتری از مفاهیم خواهید داشت.
 

2) تکنیک ترنسکرایب برای یادگیری بیشتر لیسنینگ زبان‌ها کاربرد دارد.
 

3)  در این روش با سرعت صحبت کردن بومیان زبان هدف بهتر آشنا می‌شوید.
 

4)  ساختار جملات را همچون نحوه قرارگیری صحیح افعال بهتر می‌آموزید.
 

5) ترنسکرایب کمک می‌کند تا تلفظ صحیح کلمات را یاد بگیرید.

 

6) با این تکنیک لهجه و استرس روی کلمات را بیشتر از گذشته درک می‌کنید.

 

7) بدون نیاز به خواندن کلمات مکتوب، با کلمات جدیدی آشنا می‌شوید و دایره لغاتتان گسترده‌تر می‌شود.

 

منبع : تدریس خصوصی mypte

  • mypte mypte
  • ۰
  • ۰

 

روش های تقویت اسپیکینگ تافل

 

تافل ibt پس از نسخه های قبلی آن یعنی TOEFL Pbt یا paper-based و TOEFL Cbt یا Computer-based امروزه از شهرت بزرگی برخوردار است.

طبق آمارهای جهانی، این آزمون پذیرفته‌ شده‌ترین، محبوب‌ترین و مطمئن‌ترین انتخاب متقاضیان است. آزمون TOEFL در بیش از ۱۰ هزار کالج، دانشگاه و موسسه در صد و سی کشور جهان شامل استرالیا، کانادا، انگلستان و ایالات متحده آمریکا پذیرفته می‌شود

تافل رقیب سخت آزمون های آیلتس و پی تی ای بوده و بهترین راه برای آمادگی در این آزمون، استفاده از تدریس خصوصی تافل است. برای شروع کلاس خصوصی تافل، ابتدا باید به تعیین سطح زبان انگلیسی زبان آموز پرداخته شود.

 

 بخش اسپیکینگ آزمون تافل  :

بخش سنجش مهارت صحبت کردن یا speaking از بقیه بخش‌های آزمون تافل کوتاه‌ تر است. معمولا صحبت کردن به زبان انگلیسی در اتاقی که از سایر شرکت‌کنندگان در آزمون مملو شده است می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد.

برخی از متقاضیان نگران لهجه مطلوب آزمون گیرندگان هستند؛ خبرخوب این که لهجه آمریکن (American) یا بریتیش (British) ارجحیت بر یکدیگر نداشته و شرط مهم در استفاده به جا از کلمات مخصوص هر لهجه و روان صحبت کردن است. مثلا اگر می‌خواهید در مورد گواهینامه رانندگی صحبت کنید باید در لهجه آمریکایی از Driving License و در لهجه بریتانیایی از Driver’s License استفاده کنید.

زمان اختصاص داده شده به این بخش، ۲۰ دقیقه است که طی آن فرد باید عقاید و نظرات خود را در مورد ۶ سوال (دو سوال عمومی در مورد زندگی و علایق متقاضی، چهار سوال تخصصی و مباحثه‌ای) که از او پرسیده می‌شود، بیان کند. در این مرحله نه تنها توانایی صحبت کردن متقاضی، بلکه مهارت خواندن، گوش کردن و درک صحبت‌های بیان شده توسط انگلیسی‌زبانان بومی، تلفظ صحیح کلمات، استفاده درست از گرامر و مدیریت هوشمندانه زمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برای کسب نتیجه بهتر از این بخش باید به خوبی یادداشت‌‌برداری کرده، آرامش داشته و متمرکز باشید. در این بخش اگر امتیاز شما بین صفر تا ۹ باشد ضعیف، بین ۱۰ تا ۱۷ دانش محدود، ۱۸ تا ۲۵ متوسط و بین ۱۹ تا ۳۰ عالی در نظر گرفته می‌شوید.

برای تقویت مهارت اسپیکینگ تافل علاوه بر کلاس های تدریس تافل می توانید در دوره های تدریس خصوصی مکالمه نیز شرکت کنید که تاثیر بسزایی در تقویت مهارت speaking شما خواهد گذاشت.

 

روش های تقویت اسپیکینگ تافل

 

روشهای تقویت نمره اسپیکینگ تافل

1- روانی کلام

از معیار های اصلی نمره دهی در بخش اسپیکینگ آزمون تافل ،fluency یا روانی کلام است که طبیعتا برای بهبود این مهارت نیاز به تمرین مستمر می باشد. توصیه می شود داوطلبین تعداد تسک های زیادی از سوال یک اسپیکینگ انجام داده و برای هر کدام در ابتدای آمادگی برای آزمون 2-3 بار صدای خود را ضبط کنند.

2- بهبود گرامر

طبیعتا اشتباهات گرامری منجر به پایین آمدن نمره در بخش اسپیکینگ می شود. از این رو داشتن دانش گرامر و البته مهم تر از آن تسلط بر استفاده صحیح ساختارهای گرامری اهمیت خاصی دارد. کتب ذیل، منابع مفیدی در زمینه تقویت و تثبیت دانش گرامر می باشند.

3- تمرین لیسنینگ

برای اطلاع از تمارین و منابع مورد نیاز برای تقویت قسمت لیسنینگ تسک های 2، 3 و 4 به مقاله تقویت مهارت لیسنینگ رجوع نمایید. طبیعتا برای تسلط به سوالات دو، سه و چهار اسپیکینگ نیاز دارید با TPO کار کنید.

4- تمرین بسط دادن موضوعات

از تمارین مهم برای موفقیت در پاسخ دهی به سوال یک اسپیکینگ، تمرین ایده پردازی و بسط دادن موضوع می باشد. ایده پردازی و بسط دادن موضوع جدا از سطح زبانی اند و به عنوان تمرینی جداگانه برای اسپیکینگ (و رایتینگ) باید انجام شوند.

5- آشنایی کامل با سوالات بخش اسپیکینگ و نحوه پاسخ دهی به آن ها

برای آشنایی با سوالات بخش اسپیکینگ و نحوه پاسخ دهی به آن ها از منابع معتبر و مفید استفاده کنید.

6- خونسرد باشید.

در کمال آرامش باشد و به موضوعاتی که باعث می شوند تمرکزتان بهم بریزد توجه نکنید.

 

دوره تدریس خصوصی اسپیکینگ تافل در mypte

در این دوره به تفکیک روی تک تک سوالات ۱ تا ۶ اسپیکینگ و روش پاسخگویی به آنها زمان صرف می‌شود. تکنیکی که بنده تدریس می‌کنم، تکنیکی ساده برای گرفتن نمره ۲۴ تا ۲۷ در اسپیکینگ است. اما با توجه به شرایط سخت آزمون در این قسمت و مشکلاتی که معمولا داوطلبان با آن مواجه می‌شوند، حداقل نمره ۲۲ برای اسپیکینگ در نظر گرفته می‌شود تا بتوان در نهایت در تافل ۱۰۰ گرفت.

 

منبع : mypte

  • mypte mypte