گروه آموزشی مای پی تی ای (mypte)

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اسامی ملکی به مالکیت یک اسم بر دیگری اشاره می کند در زبان فارسی برای ساختن اسامی ملکی به انتهای آن کسره مالکیت اضافه می کنیم. در انگلیسی نیز قواعد ساختن اسامی مالکیت کمی متفاوت است اگر بخواهیم کمی کلی تر به قاعده آن نگاه کنیم در انگلیسی برای نشان دادن مالکیت یک اسم، به اسم مالک پسوند s و ‘ و یا هر دو ‘s که به آن S مالکیت در زبان انگلیسی می گوییم اضافه می شود و اسم مملوک در ادامه می آید.

اسامی ملکی

 

ساختار ملکی با پیشوندs-

پیشوند

دو نفر مالک دو شیء جداگانه باشند دو نفر مالک یک شیء باشند اسامی که انتهای آنهاsدارد اسامی جمع  اسامی مفرد
Sara's and Sahar's book Sara and Sahar's book The class’s silence The birds’ wings The boy's car
کتاب سارا و کتاب سحر کتاب سارا و سحر سکوت کلاس بال های پرندگان ماشین پسر

 

مثال هایی برای درک بهتر

The Smiths’ house-The bird’s nest-The man’s coat-Bathrooms’ soap-Candies’ taste-Salt and pepper’s flavors-Bus’s wheel

بیشتر بخوانید: آموزش اسامی ملکی در زبان انگلیسی

 

ضمایر ملکی

ضمایر ملکی کلماتی هستند که به جای اسم می نشینند و مالکیت آن را نشان می دهند برای جلوگیری از تکرار در جملات می توان از ضمایر ملکی اسفاده کرد:

Singular Plural
mine ours
yours yours
his, hers, its theirs

 

مثال:

Is that Sara’s bag? No, it’s mine

توجه داشته باشید در صورتی که بخواهید اسم را با یک ضمیر جاگیزین کنید نمی توانید از صفات ملکی استفاده کنید

مثال:

   I own this book. This book is my

   I own this book. This book is mine

صفات ملکی

صفات ملکی کلماتی هستند که در کنار اسم می آیند و مالکیت آن را نشان می دهند لازم به ذکر است که این کلمات صفت می باشند در نتیجه باید  در کنار اسم به کار روند.

 

Singular Plural
my our
your your
his,her,it's their

مثال:

My sister broke her arm

تفاوت صفات ملکی و ضمایر ملکی

 

تفاوت صفت ملکی و ضمیر ملکی

 

اصلی ترین تفاوت آنها این است که ضمایر ملکی به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرند در حالی که  ازصفات ملکی به همراه اسم استفاده می شود

نکته مهم: هرlموقع در جمله از کلمه One of به همراه یک اسم جمع استفاده شود، می توان اسم را به صورت مفرد با حرف تعریف a/an به کار برد و بعد از آن حرف اضافه Of را با یکی از ضمایر ملکی استفاده کرد. برای درک بهتر با ذکر یک مثال مطلب را توضیح می دهیم:

 He is one of my friends = He is a friend of mine

 

 

  • mypte mypte
  • ۰
  • ۰

 

 

اپلیکیشن ها صرفا با تمرکز بر جنبه های مفرح و لذت بخشی که از هر نظر با استانداردهای زبان آموزی مطابقت دارد توانسته اند از محبوبیت روزافزونی در بین کاربران برخوردار شوند.

 

معرفی چندی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان

 

Rosetta Stone 1- اپلیکیشن 

 

 

این اپلیکیشن که توسط میلیون ها زبان آموز در سرتاسر دنیا استفاده می شود، بیش از ۲۰ سال است که بصورت مداوم توسط بهترین اساتید آموزش زبان انگلیسی در دنیا ویرایش شده و نسخه جدید آن هر ساله منتشر می شود. برنامه درسی در این اپلیکیشن به گونه ای است که از متد immersion یا غوطه وری در زبان انگلیسی استفاده می کند.

 

Learnit2- اپلیکیشن 

 

 

این اپلیکیشن ایرانی محبوب ترین اپلیکیشن فارسی زبانان در زمینه آموزش زبان انگلیسی است. شامل آموزش واژگان، گرامر، مکالمه و … است و کار کردن با آن بسیار راحت می باشد. متاسفانه این اپلیکیشن نیز در حال حاضر فقط برای دستگاه های اندرویدی موجود می باشد. بلافاصله بعد از انتشار در همین مطلب قرار می گیرد.

 

مرتبط بخوانید : یادگیری زبان انگلیسی با دیدن فیلم

 

Memories3- اپلیکیشن 

 

 

این اپلیکیشن زبان انگلیسی نیز برای آی پد و اندروید طراحی شده است. به منظور بهره گیری از روش های خلاقانه و آسان می توانید از اپلیکیشن Memories استفاده کنید.

این اپلیکیشن با تمرکز بر واژگان بدیع زبان انگلیسی قصد دارد تا یادگیری زبان انگلیسی از این طریق را به روش موثری توسعه دهد. از اپلیکیشن Memories همچنین می توان به صورت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت نیز استفاده کرد.

Memories   با استفاده از سیستم تکرار و تنوع به کاربر کمک می کند تا واژگان جدیدی زبان انگلیسی را یاد بگیرد. Memories همچنین از روش هایی کاملا خلاقیت آمیز و سرشار از نوآوری به منظور یادگیری گرامر انگلیسی استفاده می کند.

به طور کلی  Memories یک اپلیکیشن زبان انگلیسی محبوب و بسیار کاربردی در این زمینه محسوب می شود که شما را برای مکالمه در هر زمانی آماده می کند.

 

Duolingo4- اپلیکیشن 

 

 

این نرم افزار نسبت به بابلز برتری هایی دارد. از جمله اینکه بسیاری از امکانات آن رایگان است. ضمن اینکه یادگیری زبان در این نرم افزار با جنبه سرگرمی همراه است که برای بسیاری بهترین روش برای یادگیری زبان انگلیسی است. همچنین کلمات و موضوعات پایه ای در زبان در این نرم افزار نسبتا مناسب توضیح داده شده اند.

 

 مرتبط بخوانید : بازی های جذاب و سرگرم کننده برای یادگیری زبان انگلیسی

 

5- اپلیکیشن Quizlet

 

 

اپلیکیشن quizlet برای زبان‌آموزان مزایای بسیاری همراه دارد. در این اپلیکیشن، هم می‌توانید از فلش‌کارت‌های موجود استفاده کنید و هم اینکه یک مجموعه فلش‌کارت از موضوعات مورد علاقه خود درست کنید. در هر دو حالت شما در هر زمان امکان دسترسی و استفاده از آن‌ها را دارید. این اپلیکیشن، ابزاری مناسب برای استفاده بهینه از زمانی است که صرف انتظار در ادارات یا صف‌های طولانی خرید می‌کنید.

Quizlet بسیار سرگرم‌کننده است و روند به‌ خاطر ‌سپاری کلمات در آن شبیه به یک بازی است. این اپلیکیشن نحوه پیشرفت زبان‌آموزان را به آن‌ها نشان می‌دهد که این امر برای برخی از افراد باعث ایجاد تمایل بیشتر و عملکرد بهتر در هر دسته از کارت می‌شود.

گزینه‌های زیادی در استفاده از این اپلیکیشن وجود دارد. ویژگی‌های صوتی، به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا تلفظ صحیح کلمات و عبارات را بیاموزند. ویژگی‌های بازی گونه آن نیز به زبان‌آموزان این امکان را می‌دهد تا مهارت به ‌خاطر‌ سپاری خود را تست کنند.

 

 Busuu6- اپلیکیشن 

 

 

اپلیکیشن زبان انگلیسی busuu نیز از جمله اپلیکیشن های پرکاربرد در زمینه زبان آموزی می باشد که برای اندروید و اپل طراحی شده است. اپلیکیشن busuu نیز مانند اغلب اپلیکیشن های کاربردی در زمینه آموزش زبان انگلیسی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

 

مرتبط بخوانید : یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ چگونه است؟

 

 

این برنامه برای افرادی که در سطح مبتدی فراگیری زبان انگلیسی هستند به شدت توصیه می شود. Busuu توسط زبان شناسان خبره و کارآمد در زمینه آموزش زبان انگلیسی طراحی شده و بنابراین باید منتظر ترکیبی خارق العاده از تعامل انسان و سیستم آموزشی نوین است که به کاربر در یادگیری سریع زبان انگلیسی یاری می رساند.

 

7- اپلیکیشن Hello English 

 

 

که یکی از بالاترین امتیازات را در گوگل استور و اپ استور بدست آورده است. اپلیکیشن فوق العاده ای برای تقویت شنیداری و گفتاری زبان انگلیسی می باشد و جالب اینجاست که این اپلیکیشن جهانی از زبان فارسی نیز پشتیبانی کرده و هیچ نیازی به اینترنت ندارد. این اپلیکیشن را حتما دانلود کنید.

 

Sentence Master Pro8-  اپلیکیشن 

 

 

این اپلیکیشن زبان انگلیسی به روش  گیمفیکشن (  gamification  ) یا بازی محوری ضمن تمرکز بر ساخت جملات و  کاربران را وادار می سازد تا تواناییهای خود را در زمینه جمله بندی به چالش بکشند و با ردیف کردن کلمات به هم ریخته و جملات پراکنده به آنها نظم و انسجام اصلی را بخشیده و از این طریق بتوانند از جنبه های آموزشی آن بهره مند شوند.

نحوه چینش جملات به این ترتیب است که کاربر باید در ظرف مدت زمان معینی جملات را تکمیل کند و بتواند بهترین گزینه ها را در این زمینه ارائه دهد.

این برنامه و محیط آن بیشتر برای جوانان طراحی شده است و می تواند تاثیرات بسیار مطلوبی را در خصوص یادگیری زبان انگلیسی از خود برجای بگذارد.

جذابیت این نوع اپلیکیشن زبان انگلیسی  که Sentence Master Pro  نامیده می شود غیر از محیط جذاب و کاربر پسند به سهولت استفاده از آن مربوط می شود.

 

منبع : mypte

  • mypte mypte