گروه آموزشی مای پی تی ای (mypte)

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هر شغلی اصطلاحات مخصوص خود را  دارد که نیاز است برای ارتباط با آن شغل نیاز است با اصطلاحات آن آشنایی داشته باشید. خیاطی نیز جزء همین دسته است و شما برای سفارش گرفتن از افراد مختلف و یا خرید برخی ابزار نیاز است با برخی از اصطلاحات آن آشنایی داشه باشید. حتی ممکن است شما کار خیاطی شخصی را قبول داشته باشید که انگلیسی زبان است و یا از اصطلاحات انگلیسی برای دوخت لباس شما استفاده ند و شما در صورت ندانستن آنها پیراهنی که مدنظر داشتید را از خیاط نتوانید تحویل گیرید. در نتیجه در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا برخی از صطلاحات کاربردی انگلیسی در خیاطی را بررسی کنیم.

 

اصطلاحات انگلیسی کاربردی در خیاطی

 

 

ضخیم دوزی (Quilting ) آستر ( Lining ) تکه دوزی یا چهل تکه ( Appliqué )
خیاط ( tailor ) چوب لباسی ( hanger ) پارچه کتان ( linen )
اتو (  iron ) کاتر (Thread Cutter ) قیچی ( scissors )
زیپ (  zipper ) دکمه (  button ) پلیسه (Pleat)
زاپاس (Seam Allowance) درز لباس (Seam ) پارچه نخی( cotton )
پنس ( Darts ) زاپاس ( Seam Allowance) گچ خیاطی ( french chalk )
بافتن ( knitting ) نخ( thread  ) ابریشم ( silk )
کاموا (yarn) سجاف (Hem) ماکو (Spool Pin)
چرخ دستی (Hand Wheel) سنجاق ( pin ) دوخت تزیینی (Embroidery)
خال خالی ( polka-dots or spots ) راه راه ( pinstriped ) چرم( leather )
بلوز( blouse ) پاپیون ( bow ) پیراهن خواب( nightgown )
جلیقه( vest ) پیش بند( apron ) شنل( cape )
لباس کار ( overalls ) پارچه( fabric ) سوزن( needle )

 

ممکن است برای شما سوال پیش آید که چگونه می توان ان اصطلاحات زیاد را به خاطر سپرد تا در ماقع مورد نیاز بتوان از آنها استفاده کرد؟ شما می توانید با استفاده از جعبه لایتنر و ساخت آن به راحتی تمامی لغاتی که مد نظر دارید را به خاطر بسپارید.

امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد و بتوانید با استفاده از اصطلاحات فوق خیاطی و دوخت و دوز را برای خود آسان کنید. همچنین می توانید برای یادگیری زبان انگلیسی در کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی موسسه مای پی تی ای شرکت نمایید.

  • mypte mypte
  • ۰
  • ۰

حقیقت این است که حتی افرادی که می‌گویند انیمیشن‌ها احمقانه‌اند  و  علاقه ای به دیدنش ندارند نیز از تماشای آن‌ها لذت می‌برند. انیمیشن‌ها نه‌تنها جذاب هستند بلکه چیزهای ارزشمندی را به ما یاد می‌دهند، که در میان آن‌ها یادگیری زبان است. در این مطلب انیمیشن‌هایی را برای شما معرفی می‌کنیم که در تقویت زبان انگلیسی شما می‌توانند بسیار موثر باشند.

1- انیمیشن Angry Birds 2016

این انیمیشن برای یادگیری و تقویت عبارات و جملات روزمره زبان انگلیسی بسیار مناسب است. داستان انیمیشن در جزیره ای جریان دارد که مملو از پرندگان شاد و سرخوش می باشد که با آرامش در کنار یکدیگر زندگی می کنند. اما زمانی که خوک های سبز مرموز به جزیره می آیند، سه پرنده به نام های: “قرمز”، “چاک” و “بمب” باید بفهمند خوک ها در آن جزیره به دنبال چه چیزی هستند.

2-انیمیشن Finding Nemo (2003)

این انیمیشن خانوادگی یک انیمیشن جذاب هم برای بچه‌ها جذاب بوده و هم بزرگسالان. این انیمیشن پر از دیالوگ‌های زیبا بوده که مدت‌ها بعد از دیدن این فیلم در خاطرات شما می‌مانند. داستان این انیمیشن انقدر جذاب است که شاید یادتان برود که هدف، یادگیری زبان انگلیسی است. دنباله این انیمیشن جدیداً ساخنه شده که اسمش Finding Dory است که به همان اندازه جذابیت و ارزش دیدن دارد.

3- انیمیشن (Hotel Transylvania (2012

در این انیمیشن در حرکات صورت و دهان مقداری بزرگنمایی شده و گاهی بیش از حد حرکات دهان را می بینید. اگر با تولید صدای صحیح حروف وکلمات انگلیسی مشکل دارید بد نیست به کارکترهای اصلی فیلم که یک پسر و دختر هستند بیشتر توجه و گوش کنید. البته بعضی شخصیت ها لهجه های انگلیسی غلیظی دارند و می توانند شما را با چالش مواجه کنند.

4- انیمیشن Despicable Me

انیمیشن Despicable Me یا همان من نفرت انگیز یکی از برترین انیمیشن های تاریخ است که دارای سه سری می باشد. سبک این انیمیشن کمدی است و برای یادگیری زبان و لذت بردن شدیدا پیشنهاد می شود.

5-انیمیشن Frozen

Frozen انیمیشنی عاشقانه و در عین حال کمدی که توسط شرکت دیزنی منتشر شد. این انیمیشن جزء برترین انیمیشن های دنیا است که برای یادگیری زبان توصیه می شود.

6- انیمیشن coco

یک انیمیشن موزیکال که با دنیای مردگان آشنا می شوند،با دیدن این انیمیشن علاوه بر متن و داستان شما می توانید یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی زبان انگلیسی را تجربه کنید.

7- انیمیشن Bunyan & Babe 2017

بسیار سرگرم کننده و در عین حال گویا. این انیمیشن هم جزو آنهایی است که از عبارات پرکاربرد و روزمره زبان انگلیسی استفاده می کند و با یک بار دیدن آن مطمئنا چند بار دیگر هم انیمیشن را خواهید دید.

 

امیدواریم این مقاله برای انتخاب انیمیشن های مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک کرده باشد. همچنین برای تقویت زبان می توانید در کلاس های خصوصی آنلاین یادگیری زبان انگلیسی مای پی تی ای شرکت نمایید.

تلفن:02126421352

 

 

 

 

 

 

 

 

  • mypte mypte
  • ۰
  • ۰

با تقویت مکالمه انگلیسی تغییر شگفتی در سطح زبان شما رخ می دهد و می توانید در مصاحبه کاری و یا بخش اسپیکینگ آزمون تافل و دیگر آزمون ها بهترین عملکرد را داشته باشید. اما چگونه؟ آیا پیدا کردن فردی که زبان انگلیسی نسبتا خوبی دارد برای یادگیری مکالمه کافی است؟ ما در این مقاله 4 مورد ساده اما مهم برای آموزش مکالمه انگلیسی را به شما زبان آموزان معرفی خواهیم کرد.

 

 

تقویت مکالمه انگلیسی

 

1/ به خودتان زمان فکر کردن دهید

برخی از افراد گمان می کنند هرچه سریعتر صحبت کنند نشانه تسلط آنهاست درصورتی که چنین نیست. حتی بهترین متکلمان زبان انگلیسی هم در بسیاری مواقع سرعت صحبت کردن خود پایین می آورند تا همه منظورشان را متوجه شوند.برای شروع کا نیازی نیست برای هر سوالی که از شما می پرسند نگران باشید و یا گمانکنید باید سریعا پاسخ دهید. به خودتان زمان دهید و کمی فکر کنید تا کلمات درست را در جمله مورنظر خود قرار دهید. فراموش نکنید آهسته جواب دادن با یک پاسخ صحیح بسیار بهتر از سرعت بالا اما پاسخ غلط است.

 

2/ از تکنیک کافی شاپ استفاده کنید

مردم انگلیسی زبان روزانه زمان زیادی را برای برقراری تعامل و ارتباط با یکدیگر صرف می‌کنند مثلا دوستشان را برای صرف قهوه دعوت می کنند. پایه و اساس یک مکالمه، تعامل ۲ طرف مکالمه است و شما می‌توانید فضایی مانند کافی شاپ را در کلاس درستان ایجاد کنید. می‌توانید با ایجاد یک فضای دوستانه بین دانش‌آموزان مکالمات آن‌ها را هرچه بیشتر به دنیای واقعی نزدیک کنید. برای این که فضای این کار آماده باشد، می‌توانید خودتان آغازگر یک مکالمه با یک معلم یا دانش‌آموز دیگر باشید.

 

3/ از بهترین منابع یادگیری و تقویت مکالمه زبان انگلیسی استفاده کنید

تعداد بسیار زیادی کتاب آموزش زبان انگلیسی در بازار وجود دارد که انتخاب بهترین آن ها برای عده زیادی از افراد کار سختی است. شما می توانید با مراجعه به سایت مای پی تی ای برترین کتاب های تقویت مکالمه انگلیسی را دانلود نمایید.

 

آموزش تقویت مکالمه انگلیسی

 

 

4/ از نرم افزارهای آموزش مکالمه انگلیسی استفاده کنید

استفاده از اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی یکی دیگر از روش هایی است که باعث می شود با استفاده از تکنولوژی بتوانید آموزش ببینیم و مهارت های زبان انگلیسی خود را به خوبی تقویت کنیم.

 

مزیت های استفاده از نرم افزارهای آموزش و تقویت مکالمه

  • هر زمان از روز یا هر جایی می توان از آن ها استفاده کرد
  • فقط به یک گوشی هوشمند، یک تبلت یا یک لپ تاپ احتیاج دارید و نیازی نیست کتاب های سنگین و قطور را با خودتان حمل کنید.
  • انگیزه شما برای یادگیری بیشتر است
  • به یادگیری زبان انگلیسی به روش غوطه وری کمک می کند
  • گنجینه نامحدودی از نرم افزارها در اختیار دارید تا با سلیقه خودتان، گزینه ای را انتخاب کنید که بیشتر به کارتان می آید.
  •  

امیدواریم این مقاله برای شما زبان دوستان عزیز مفید باشد. همچنین می توانید برای تقویت مکالمه در کلاس های تدریس خصوصی مکالمه مای پی تی ای شرکت نمایید.

تلفن:-26421352

  • mypte mypte